Firuz Iğdır Lokantası

Firuz Iğdır'da Bozbaş ve kahvaltı
Tesadüfen rastladığım lokantaları çok seviyorum. Şanslı bir tesadüf eseri, yolumuz Firuz Iğdır Lokantası'na çıktı. Güneş altında aç bir şekilde dolanırken "Azeri ev yemekleri" yazısını görünce, hemen lokantaya daldık. Bozbaş'ı görünce menüyü ayrıntılı incelemeyi boşverdim, siparişimi verdim.
Not: "Kars Iğdır Lokantası" olarak şu adreste bulunuyor: Talatpaşa Caddesi, No:16, Bahçelievler/İstanbul

Bozbaş bu kapta pişiyor
Bozbaş, Iğdırlıların iyi bildiği, geleneksel bir Azeri yemeğiymiş. Arkadaşım bu yemeği Piti olarak biliyormuş. Kuzu eti, nohut, soğan, patates ve domates ile hazırlanıyor. Bence şahane bir kış ve bahar yemeği.

Zerdeçal yemeğe ayrı bir hava katıyor
Bozbaş ayıklanınca geriye kalan yağ ve kemik parçaları

Bozbaş, yağına kuvvetli bir yemek. "Ben bu yemeğin suyuna ekmek banar yerim," diyen tıka basa doyar, iki öğünü aradan çıkarır. Yemekte kullanılan yağ, sonrasında beni rahatsız etmedi. Genel olarak, lokantada temiz yağ kullanıldığı fikrine kani oldum.

Tereyağ ve peynirleri güzel
Ortadaki sebze tabağı Bozbaş'la birlikte geldi

Arkadaşımın etle arası pek iyi değil, bu yüzden kahvaltıyı tercih etti. Ben tabağın dibinde kalan tereyağın ve küçük bir parça kaşarın tadına baktım, güzeldiler. Sofraya gelen sebzeler [Taze sarımsak, taze soğan, kuru soğan, domates] taze ve lezzetliydi. Her masada bulunan limon çiçeği kolonyası çok hoşuma gitti. Aklıma çocukluğumda lokantalarda suya para alınmayan günler geldi.

Lokanta temiz ve ferah. Üstte iki kat daha var.
Menü
Nahide Hanım, bize geleneksel yemekleriyle ilgili çok güzel bilgiler verdi. Anladığım kadarıyla, lokantaya adını veren eşi Firuz Bey, oldukça renkli bir kişilik. Kendisiyle tanışmak, lokantayı bir sonraki ziyaretimde, huruş, omaç aşı, dana tırnak paça ve daş köfteyi de denemek istiyorum. Bu yemeklerin tadına bakmak için, yanımda en az iki kişinin bulunması gerekiyor. Sanırım bu makaleden sonra bu kişileri bulmam çok da zor olmayacak.

Firuz Iğdır Lokantası

Firuz Iğdır Lokantası
İskenderpaşa Mah., İmam Murat Sok., No:7
Aksaray / Fatih / İstanbul
212 523 07 76
533 651 62 01

Yorumlar