Balcı Kardeşler

Kilis usulü Kelle paça güzel.
Kelle paça, iyisini bulmakta güçlük çektiğim bir lezzet. Kelle paçayı terbiyeli seviyorum. Ancak iyi yapılmış bir Kilis usulü kelle paçaya hiçbir zaman hayır demem.  

"Mutfağımızı gezebilirsiniz" yazısı hoşuma gitti.
Karşısı Çapa Hastanesi. Hastane içinden yürürseniz, Gureba'ya çıkarsınız.

Balcı Kardeşler, gün içinde çok kalabalık çeken bir yerde bulunuyor. Lokanta, sokak girişinden Çapa'nın kapısına bakıyor. Suriçi'nin en merkezi yerlerinden birisi.

Her türden müşteriye ulaşabilmek için olsa gerek, birçok farklı lokanta tarzını bir arada bulunduruyor. Sulu yemekler var, döner var, kebap var... Diğer yemekleri hakkında hiçbir fikrim yok; çünkü buraya sadece Kilis usulü kelle paça için gidiyorum.

Malzemeler temiz, lezzetli. Kaşıkla karıştırınca rengi böyle oldu.

Eğer siz de benim gibi şanslıysanız, annenize en güzel kelle paçayı yaptırabilirsiniz. Ancak dışarıda yiyecekseniz, bol ve iyi malzemeli çorba bulmak güç. Bacı Kardeşler'de kelle paça 9 TL.

Erenler kapanıp da yerine iç çamaşırcı açılınca, işkembeciler hakkında endişelenmeye başladım. Sakatat yemek, işkembe gibi çorbalar içmek bu aralar moda değil gibi...

 
Balcı Kardeşler'in Kilis usulü kelle paçası hoşuma gitti. Ustanın dediğine göre, yemeği kırmızı süs biberiyle yapıyorlarmış. Bir sonraki ziyaretimde, suyu kıvamlansın diye yemeği ocakta biraz daha tutmalarını söylesem, beni kovmazlar sanıyorum. Nasıl olsa acelem yok, yemek geç gelsin sorun etmem. Yemeğin yanına roka gelmesi hoşuma gitti.
 

Deniz Abdal Cami Sokak, Şehremini'ye bakıyor.
Dışarıda bolca masa var.

Balcı Kardeşler Sulu Yemek-Köfte-Et Lokantaları
Millet Cad. / Deniz Abdal Cami Sk. / No: 9/A
Çapa / Fatih / İstanbul
(0212) 530 99 53 
(0212) 587 44 44

Yorumlar

  1. Erenler'e biz de çok üzüldük ailecek. Onun karşısında Şehremini Mangal var, tavuk çevirme yapıyorlar, sever misin bilmem de sevdiğini bildiğin bir arkadaşınla yarım tavukla deneyebilirsiniz bir gün.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder