Adalı Turşuları

Turşular şahane
Adalı Turşuları, çocukluğumda alışverişe gönderildiğim iki turşucudan birisiydi. Diğer turşucu, Sarıgüzel Caddesi'ndeki Zevk idi. Zevk kapandı; Adalı ise halâ açık.

Dükkânın içi meşrubat istilasına uğramış
Bir mahallede yoğurtçu, yufkacı ve turşucu varsa, orada yaşanır. Bu esnafların bulunduğu mahallede, ekmek fırını, simit fırını bulunur. İyi bir kasap da mutlaka vardır. Manavsız olmaz, kahvesiz mahalle bulunmaz.

Yolunuz Şehremini civarına düşerse, mutlaka şöyle bir bardak yaptırın.

Adalı'ya uğradığımda, ilk iş acılı bir bardak turşu suyu içiyorum. Aslına bakarsanız, bunu her turşucuda yaparım. Pancarı ayrı poşete koydurur, geri kalanları karışık alırım.

Biber salçası şahane
Biber turşusu

İyi bir turşu-turşu suyu, metabolizmanızı hızlandırır, iştahınızı kabartır. Anlayacağınız, turşu her eve lazım.

Turşunun kilosu 9 TL
Sol taraf Şehremini Parkı'na, karşısı Saray Meydanı Parkı'na bakıyor.

Tarihi Adalı Turşuları
Küçük Saray Meydanı, No: 11A
Şehremini / Fatih / İstanbul

Yorumlar

  1. Ne güzelmiş blogun. Ben de suriçinde büyüdüm, mahallemden, semtimden mekanları görmek çok hoşuma gitti ve ne kadar sevdiğimi bir kere daha anladım. Henüz kmpaşa'dan bir mekan göremedim, devam ediyim bakiyim belki çıkar karşıma.

    YanıtlaSil
  2. Paşa'da çibörekci vardı, Milor çekim yapmıştı diye hatırlıyorum. Eskilerden bir yer bilmiyorum, şimdiki mekânları gezecek vaktim henüz olmadı.

    Güzel sözleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder